Στα 5.000 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος

Το φράγμα των 5.000 πλοίων ετοιμάζεται να σπάσει η ελληνική ναυτιλία - και μάλιστα εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Ο στόλος όχι μόνο αυξάνεται σε αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα, ενώ ταυτόχρονα εκσυγχρονίζεται αφού κάθε χρόνο μειώνεται ο μέσος όρος ηλικίας. Η κυριαρχία της Ελλάδας στον σημαντικότερο βιομηχανικό κλάδο όχι μόνο παραμένει αδιαμφισβήτητη αλλά ενισχύεται συνεχώς. Πιο συγκεκριμένα μέσα στο 2015 η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 202 πλοία και από τα 4.707 έφτασε τα 4.909.

Παράλληλα, μεγάλωσε και η χωρητικότητά του κατά 24,6 εκατομμύρια τόνους, ποσοστό αύξησης 7,2%, αγγίζοντας τους 328,2 εκατομμύρια τόνους.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Petrofin Research. Ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε στα 12,7 έτη, έναντι 13,26 το 2014, 14,05 το 2013 και 14,7 το 2012. Ο στόλος με φορτηγά πλοία άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 163 κομμάτια, με μέσο όρο ηλικίας τα 8,6 έτη, ενώ η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 19,5 εκατομμύρια τόνους. Εχασε όμως έξι εταιρείες που διαχειρίζονταν μεγάλους στόλους.

Ελαφρώς αυξήθηκε, κατά 220.751 τόνους, η χωρητικότητα του στόλου με δεξαμενόπλοια άνω των 20.000 τόνων. Η δύναμή του ενισχύθηκε, επίσης, κατά ένα πλοίο, μειώθηκε ο μέσος όρος ηλικίας, γεγονός που καταδεικνύει την ανανέωση που γίνεται ενώ έκλεισε και μία εταιρεία. Ο στόλος με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 20.000 τόνων παραμένει σύγχρονος, αν και στον συγκεκριμένο τομέα η ανανέωση έχει χαμηλή δυναμική. Η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 2,9 εκατομμύρια τόνους, ενώ οι εταιρείες που διαχειρίζονται αυτού του τύπου και χωρητικότητας πλοία αυξήθηκαν κατά τέσσερις.

Τα πλοία LPG -υγροποιημένο αέριο πετρελαίου- άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκαν κατά τρία και η χωρητικότητά τους κατά 128.813 τόνους, ενώ μεγάλωσε ο μέσος όρος ηλικίας φτάνοντας τα 13,7 έτη. Ο στόλος με τα μεγάλα LNG, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, δυνάμωσε εντυπωσιακά, αφού προστέθηκαν στις τάξεις του 24 πλοία.

Τα ελληνικών συμφερόντων πλοία που βρίσκονται στο ελληνικό νηολόγιο είναι 839, χωρητικότητας 80,4 εκατομμυρίων τόνων και καλύπτουν ποσοστό 20,6% επί συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου, ενώ ακολουθούν, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd's Register-Fairplay και του Committee, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, η Λιβερία με 739 πλοία 54 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 18%, τα Νησιά Μάρσαλ με 697 πλοία χωρητικότητας 54,8 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 17%, η Μάλτα με 606 πλοία χωρητικότητας 48,5 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 15%, ο Παναμάς με 398, χωρητικότητας 25,2 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 10%, η Κύπρος με 253 των 17,6 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 6% και οι Μπαχάμες με 243 πλοία 17,5 εκατομμυρίων τόνων και ποσοστό 6%.

Σε όλους σχεδόν τους τύπους πλοίων οι Ελληνες αύξησαν τη δύναμή τους, με πρώτα τα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων, με επιπλέον 104 κομμάτια και 148 υπό ναυπήγηση, και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία αυξήθηκαν κατά 77, ενώ 80 είναι υπό ναυπήγηση.

Ακολουθούν τα μεταφοράς υγραερίου (LNG) που αυξήθηκαν κατά 13, ενώ 68 είναι τα υπό ναυπήγηση. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 8, την ώρα που 39 βρίσκονται στις γιάρδες. Τα χημικά και μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων μειώθηκαν κατά 28, με 34 να είναι υπό ναυπήγηση

Τα εμπορικά (cargo) μειώθηκαν κατά 9, αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητά τους κατά 266.650 τόνους. Επίσης μειώθηκε κατά έξι πλοία ο στόλος των επιβατηγών.

Η συνεισφορά στην οικονομία

Βάσει μελέτης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην οικονομία έγκειται στα εξής σημεία:

- Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος των Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η καταγεγραμμένη συνολική συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 13 δισ. ευρώ ετησίως προστιθέμενη αξία και 192.000 θέσεις εργασίας (Ιανουάριος 2013).

- Το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών από αυτές τις 192.000 θέσεις εργασίας υπολογίζεται σε 2,7 δισ. ευρώ, με μεγάλο μέρος αυτών να κατευθύνεται στα δημόσια ταμεία ως φόρος εισοδήματος και πρόσθετα ποσά στα ασφαλιστικά ταμεία.

- Μια ολόκληρη σειρά από κλάδους έχει στην Ελλάδα εκατοντάδες γραφεία με πολλαπλάσιους εργαζομένους εξαιτίας της ποντοπόρου ναυτιλίας. Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, οι διαχειρίστριες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, τα ειδικευμένα τραπεζικά τμήματα, τα ναυτιλιακά δικηγορικά γραφεία, οι ναυλομεσιτικοί οίκοι, οι εταιρείες επάνδρωσης πληρωμάτων, οι ταξιδιωτικές εταιρείες που μεταφέρουν πληρώματα στα ανά τον κόσμο λιμάνια, οι προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού, η βιομηχανία ανεφοδιασμού και πετρέλευσης (bunkers), οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί οίκοι κ.ά. Χιλιάδες ακόμη θέσεις εργασίας προκύπτουν από την καθημερινή υποστήριξη αυτών των εργαζομένων, ενώ σημαντική είναι η ζήτηση από αυτούς για τραπεζικές υπηρεσίες, ακίνητα, εστίαση, ψυχαγωγία κ.λπ.

- Σύμφωνα με την Boston Consulting Group (BCG), η συνολική συνεισφορά του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου στην οικονομία παραμένει σημαντικότατη διαχρονικά και αντιστοιχεί πλέον σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας (Οκτώβριος 2013).

- Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, το 2014 οι καθαρές εισπράξεις από υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών ανήλθαν σε 7,9 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,4 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2013, ενώ το συνολικό συνάλλαγμα που εισέρευσε στη χώρα ανήλθε σε 13,2 δισ. ευρώ.

- Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι ένας από τους βασικότερους πελάτες παραγωγής εισοδήματος (net interest income) για τις ελληνικές αλλά και τις ξένες τράπεζες και έχουν από τους χαμηλότερους δείκτες προβληματικών δανείων μεταξύ όλων των ελληνικών κλάδων και των ναυτιλιακών εταιρειών άλλων εθνικοτήτων.

- Οσον αφορά στα φορολογικά έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη ναυτιλία, αυτά περιλαμβάνουν, εκτός του φόρου χωρητικότητας, τους φόρους εισοδήματος και τις εισφορές που εισπράττονται από τους απασχολούμενους Ελληνες και ξένους εργαζομένους στις συνδεόμενες με την ποντοπόρο ναυτιλία εταιρείες και τη συνεισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης που όπως όλοι οι Ελληνες φορολογούμενοι και οι εφοπλιστές πληρώνουν εθελοντικά επί των μερισμάτων που εισάγουν για δική τους χρήση.

- Επιπλέον, η ελληνική πλοιοκτησία διά της υπογραφής συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς με το Ελληνικό Δημόσιο έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ποσό ύψους 420 εκατ. ευρώ, η καταβολή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια. Τέλος, επισημαίνεται ότι από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν / διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα.

Πηγή: newmoney (του Μηνά Τσαμόπουλου)

Aπεργία στα δημόσια νοσοκομεία στις 3 Δεκέμβρη

Για την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου μετατίθεται η απεργία της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), αντί για την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου, όπως είχε ανακοινωθεί.

Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ είχε προκηρύξει πανελλαδική απεργία σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου. Λίγες μέρες αργότερα προκηρύχτηκε από την ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ πανελλαδική-πανεργατική απεργία για την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου.

Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ αποφάσισε λοιπόν να μεταθέσει την απεργία της Τετάρτης 2 Δεκεμβρίου κατά μία ημέρα, ώστε να συμπέσει με την απεργία ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ της Πέμπτης.

Οι γιατροί Νοσοκομείων & ΚΥ διεκδικούν προσλήψεις γιατρών και προσωπικού στο ΕΣΥ, επαρκή χρηματοδότηση του συστήματος υγείας, θεμελίωση Συστήματος Πρωτοβάθμιας Υγείας και ένα βιώσιμο και δίκαιο Ασφαλιστικό σύστημα που θα διασφαλίζει την αλληλεγγύη των γενεών.

Να σημειωθεί πως παραμένει σε ισχύ η απόφαση της ΟΕΝΓΕ για στάση εργασίας την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου στα Νοσοκομεία και ΚΥ όλης της χώρας από τις 11 π.μ. μέχρι το πέρας του ωραρίου, ημέρα που εκδικάζεται στο ΣτΕ η προσφυγή της ΟΕΝΓΕ για αποκατάσταση του ιατρικού μισθολογίου, διεκδικώντας τη θετική έκβαση της προσφυγής των νοσοκομειακών γιατρών, κατ’ αναλογία προς τις προσφυγές δικαστικών και ενστόλων.

ΕΥΔΑΠ: Αυξημένα κατά 4,3% τα κέρδη το εννιάμηνο του 2015

Αύξηση κατά 4,3% στα μετά από φόρους κέρδη παρουσίασε η ΕΥΔΑΠ το εννεάμηνο  του 2015, διαμορφωμένα στα 42,3 εκατ. ευρώ από 40,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Η αλλαγή του φορολογικού συντελεστή από 26% σε 29% επηρέασε σημαντικά την αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση κατά 10 εκατ. ευρώ περίπου, βελτιώνοντας τα κέρδη μετά φόρων.

Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας κατά το εννεάμηνο του 2015 διαμορφώθηκε στα 245 εκατ. ευρώ από 246,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2014, παρουσιάζοντας μικρή μείωση  κατά 0,6%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) της Εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 71,8 εκατ. ευρώ από 73,6 εκατ. ευρώ το  εννεάμηνο του 2014 μειωμένα κατά 2,5%. Το λειτουργικό κόστος προ αποσβέσεων, υποχώρησε περαιτέρω στα 171,9 εκατ. ευρώ έναντι 172,5 εκατ. ευρώ το 2014.

Επίσης μειωμένα παρουσιάστηκαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) τα οποία διαμορφώθηκαν στα 41,5 από 46,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2014, ενώ τα κέρδη προ φόρων της Εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 49,9 εκατ. ευρώ από 58 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 σημειώνοντας μείωση κατά 14,1% κυρίως λόγω της επίδρασης του χρηματοοικονομικού αποτελέσματος κατά 3 εκατ. ευρώ και της προαναφερόμενης μείωσης του EBIT.

Δε θα λειτουργεί το Taxis το Σαββατοκύριακο

Στο πλαίσιο της υλοποίησης σημαντικών έργων αναβάθμισης και επέκτασης των πληροφοριακών συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, έχει προγραμματίσει εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης στις υπολογιστικές υποδομές της, για το Σαββατοκύριακο 28 και 29 Νοεμβρίου 2015.

Έτσι κατά την διάρκεια αυτών των εργασιών, δεν θα είναι προσβάσιμα τα πόρταλ  www.gsis.gr και www.minfin.gr και άρα δεν θα είναι διαθέσιμες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου.

Δεμένα τα πλοία στις 3 Δεκέμβρη

H Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε την απόφασή της να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει η ΓΣΕΕ για τις 3 Δεκεμβρίου.

«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την σημερινή συνεδρίασή της διαπιστώνοντας για μια ακόμη φορά ότι δυστυχώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών, όχι μόνον δεν επιλύονται εκ μέρους των Κυβερνώντων, αλλά αντίθετα θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τα νέα προαπαιτούμενα και με τις προωθούμενες νέες ρυθμίσεις και περικοπές κατ” εντολή του τρίτου μνημονίου,

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Ε

Την συμμετοχή της Ομοσπονδίας μας στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για τις 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΚΑΙ ΑΠΟ ΩΡΑ 00.01 ΕΩΣ 24.00.

Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, οι φημολογούμενες νέες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές καθώς και οι επαπειλούμενες νέες περικοπές στις κύριες και επικουρικές μας συντάξεις και στις εφάπαξ παροχές, τόσο στους αξιωματικούς όσο και στα κατώτερα πληρώματα, και η επιχειρούμενη με κάθε τρόπο και μέσο προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου μας, δεν μπορούν και δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητα.

Η συνεχιζόμενη και διογκούμενη νέα χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές.

Η ΠΝΟ ενώνει την φωνή της και τις δυνάμεις της με το σύνολο των λοιπών εργαζομένων και συνταξιούχων όλης της Χώρας και βροντοφωνάζει: Κάτω τα χέρια από τους ναυτεργάτες και τα κεκτημένα του κλάδου. Οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι ορθώνουν το ανάστημα τους και συντάσσονται αγωνιστικά, μαζικά και δυναμικά ενάντια στα μνημόνια και τους δανειστές.

Καλεί την κυβέρνηση να δώσει επιτέλους λύσεις στα προβλήματα και να αφήσει κατά μέρος τις υποσχέσεις και τα ευχολόγια.

Η συμμετοχή όλων μας στην νέα απεργιακή μας κινητοποίηση είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΥΨΩΝΟΥΝ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ. ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ».

Εντείνονται οι έλεγχοι στις πτήσεις, στον απόηχο των επιθέσεων στο Παρίσι

Η Γαλλία μαζί με τον έλεγχο των διαβατηρίων μεταξύ των ευρωπαικών κρατών ζητάει και εντονότερους ελέγχους μεταξύ των συνόρων της Ε.Ε, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να γίνουν πιο ενδελεχείς οι έλεγχοι στο Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν.

Σύμφωνα με την τελευταία της έκθεση, η Κομισιόν παροτρύνει όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε να κάνουν χρήση του συστήματος, παρά το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιείται το ίδιο από όλα τα κράτη.

Το σημαντικό είναι ότι μετά την επίθεση, τα κράτη μέλη κάνουν μεγαλύτερη χρήση του συστήματος πληροφοριών, όπως αναφέρει ο επικεφαλής Μπερνάρ Κιρς.

Συνεχίζει λέγοντας ότι μέχρι τώρα, ελέγχονταν τακτικά μόνο οι πολίτες που δεν ανήκουν σε χώρα της Ευρώπης δηλώνοντας επιφυλακτικός στις αναφορές που λένε ότι το σύστημα δεν χρησιμοποιείται.

Όπως αναφέρει το euronews, πρέπει να γίνει τροποποίηση του κώδικα για να γίνει η συστηματική χρήση του. Η Γαλλία, καθώς και πολλά άλλα κράτη μέλη έχουν ζητήσει να ψηφιστεί το μητρώο καταγραφής επιβατών μέχρι το τέλος του χρόνου, μαζί με την πρόταση που θα πρέπει να δώσει η Ευρωπαική επιτροπή σχετικά με το σύστημα και τη χρήση του.

Παρότι το Ευρωκοινοβούλιο είχε μπλοκάρει το αίτημα μητρώου καταγραφής για δύο χρόνια, μετά την επίθεση στη Γαλλία, οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν ξανά με γρήγορους ρυθμούς.

 

Διαδικτυακή τρομοκρατία και ασφαλιστική βιομηχανία

Την προηγούμενη εβδομάδα, το Ινστιτούτο Οικονομικών και Ειρήνης, ένα think-tank στην Αυστραλία, δημοσίευσε μια έκθεση που δείχνει ότι οι πράξεις της τρομοκρατίας κόστισαν το 2014 περίπου 52,9 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο, το υψηλότερο ποσό από το 2001. Αυτός ο υπολογισμός αναφέρεται σχεδόν αποκλειστικά στις σωματικές επιθέσεις.

Τι γίνεται, όμως, με την τρομοκρατία στον κυβερνοχώρο; Πρόκειται για μια πιθανότητα που δεν έχει μέχρι σήμερα διερευνηθεί και δημιουργεί ένα νέο κύμα αβεβαιότητας, για τους εταιρικούς και πολιτικούς ηγέτες.

Καθώς οι ηλεκτρονικές απειλές ανεβαίνουν στις εθνικές ατζέντες ασφαλείας και οι κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους για την προστασία των εθνικών υποδομών τους, μια αύξηση των διαδικτυακών όπλων προκαλεί ανησυχία στον ανεπτυγμένο κόσμο.

Τα τελευταία δύο χρόνια η ασφαλιστική βιομηχανία έχει αρχίσει να προσφέρει ασφαλιστήρια κατά της πειρατείας στον κυβερνοχώρο. Οι έρευνες, μάλιστα, δείχνουν ότι το 30% έως 50% των μεγάλων αμερικανικών εταιρειών έχουν πλέον τέτοια ασφαλιστήρια.

Moody’s: Αύξηση της ασφάλισης κυβερνοκινδύνων

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Moody’s Investors Service, αυτή τη στιγμή, περισσότερες από 50ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν συνολικά αυτόνομη κάλυψη για κυβερνοκινδύνους, πέραν των ασφαλιστήριων επιχειρηματικής γενικής αστικής ευθύνης ή πολλαπλών κινδύνων που ασφαλίζουν έμμεσα κυβερνοκινδύνους. Μαζί με αυτά τα ασφαλιστήρια, ένας σημαντικός αριθμός ασφαλιστών προσφέρουν, επίσης, πολύτιμες υπηρεσίες αποφυγής ζημιών και μείωσης του κινδύνου. Στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται σε ισχύ το μεγαλύτερο μέρος των αυτόνομων ασφαλιστηρίων συμβολαίων για κάλυψη κυβερνοκινδύνων, ο συγκεκριμένος κλάδος παραμένει μια εξειδικευμένη αγορά εντός του κλάδου P&C, δημιουργώντας παραγωγή ασφαλίστρων ετησίως που ανέρχεται σε μερικά δισεκατομμύρια δολάρια.

Marsh: Ερευνα για την Ευρώπη

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης βλέπει και η Marsh, ωστόσο, στην έρευνα που δημοσίευσε στις αρχές Οκτωβρίου διαπιστώνει ότι οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη υστερούν στη διερεύνηση των κινδύνων του κυβερνοχώρου και πρέπει να κάνουν περισσότερα για να αξιολογήσουν τα ανοίγματά τους.

Σύμφωνα με το European 2015 Cyber Survey Report, περισσότερο από τα 3/4  (79%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τους κυβερνοκινδύνους στους οποίους είναι εκτεθειμένοι οι οργανισμοί τους. Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί (43%) από τους οργανισμούς δεν έχουν ακόμη προετοιμάσει ένα ή περισσότερα σενάρια αντιμετώπισης τέτοιων κινδύνων, παρόλο που το 75% συμπεριλαμβάνει τους κυβερνοκινδύνους στα μητρώα του εταιρικού κινδύνου.

Οι εσωτερικές απειλές (29%), τα λειτουργικά λάθη (28%), και οι hacktivist ομάδες (23%) αναφέρονται ως οι τρεις κορυφαίες απειλές από τους ερωτηθέντες. Όταν πρόκειται για συγκεκριμένα σενάρια ζημιών στον κυβερνοχώρο, τη μεγαλύτερη ανησυχία προκαλούν η παραβίαση των πληροφοριών των πελατών (24%) και η διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης (22%).

Η πλειοψηφία (65%) των οργανισμών απαντά ότι τα τμήματα πληροφορικής αναλαμβάνουν πρωτίστως την ευθύνη για τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο, ενώ το διοικητικό συμβούλιο (11%) και οι διαχειριστές κινδύνου (11%) λαμβάνουν την πρωταρχική ευθύνη για τους κινδύνους από τον κυβερνοχώρο σε πολύ πιο χαμηλό ποσοστό.

Σχεδόν οι μισοί (45%) των ερωτηθέντων οργανισμών συνεργάζονται με την ασφαλιστική αγορά σε τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Δεδομένου ότι η ασφαλιστική αγορά προσφέρει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις βασικές ανησυχίες τους, το υπόλοιπο 55% που δεν αναζητά ασφάλιση, μπορεί απλά να βρίσκεται σε πολύ ανώριμο στάδιο αξιολόγησης του κινδύνου ή τα διαθέσιμα ασφαλιστικά προϊόντα δεν ικανοποιούν τις ανάγκες τους, εκτιμά η Marsh.

 

 

 

 

 

]

Κατρούγκαλος: "Το Ασφαλιστικό είναι Εθνικό Ζήτημα"

Τη κρισιμότητα του θέματος θέλησε να αναδείξει ο Υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, σχετικά με το ασφαλιστικό, το οποίο ονόμασε "Εθνικό Ζήτημα", εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου.

Μεταφέροντας την πίεση και στο στρατόπεδο των κομμάτων της αντιπολίτευσης εξήγησε πως πρέπει να υπάρχουν "εθνικές κόκκινες γραμμές" γύρω από το θέμα και όπως σημείωσε δεν μπορεί να διανοηθεί πως δεν θα ανταποκριθούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην πρόσκληση για διάλογο. Ο υπουργός Εργασίας επανέλαβε ότι στόχος είναι να μην μειωθούν καθόλου οι κύριες συντάξεις, αλλά και να γίνει βιώσιμο το ασφαλιστικό σύστημα. «Το να μην μειωθούν οι συντάξεις για 12η φορά, το να έχουμε μια μεταρρύθμιση που θα αποκαταστήσει και τη βιωσιμότητα και τη δικαιοσύνη στο ασφαλιστικό σύστημα, πρέπει να είναι μια εθνική κόκκινή γραμμή», εξήγησε ο ίδιος.

Στην συνάντηση του πρωθυπουργού με τον υπουργό συμμετείχε, και ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα κοινωνικής ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος.

Είναι έτοιμες οι ασφαλιστικές για το Solvency II;

Τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την ανετοιμότητα κάποιων ασφαλιστικών εταιρειών, ενόψει της υιοθέτησης νέων λειτουργικών μοντέλων και της εναρμόνισης με τις νέες εποπτικές απαιτήσεις στο πλαίσιο του Solvency II, κρούει η κ. Έλπη Καράμπαλη, Υποδιευθύντρια, Συντονίστρια Ασφαλιστικού Τομέα της KPMG σε άρθρο της για το συνταξιοδοτικό και την ιδιωτική ασφάλιση. 

Ωστόσο, η κ. Καράμπαλη τονίζει ότι στην πλειονότητά τους οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εμπιστευθεί συμβουλευτικές εταιρείες έτσι ώστε να επιτύχουν την όσο το δυνατόν ταχύτερη εναρμόνιση με τους νέους κανόνες.

Ολόκληρο το άρθρο της κ. Καράμπαλη:

"Το συνταξιοδοτικό σύστημα στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριάντα και πλέον ετών αποτελεί ένα από τα πλέον δυσεπίλυτα προβλήματα για τη χώρα μας.

Η ιδιωτική ασφάλιση, ο τρίτος πυλώνας του ασφαλιστικού συστήματος, ήδη από την δεκαετία του ’80 στην Ευρώπη συμμετέχει ενεργά σε μικτά αναδιανεμητικά και κεφαλαιοποιητικά συστήματα με στόχο την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος της δημογραφικής ανεπάρκειας του αναδιανεμητικού συνταξιοδοτικού συστήματος.

Βασικό ζητούμενο είναι να πραγματοποιηθεί μία ίση και δίκαιη κατανομή των κινδύνων του ασφαλιστικού συστήματος, μέσω ταυτόχρονων μεταρρυθμίσεων και στους τρεις πυλώνες, δηλαδή τους κρατικούς ασφαλιστικούς φορείς, τα επαγγελματικά ταμεία και την ιδιωτική ασφάλιση.

Είναι αδιαμφισβήτητη η αξία και η λειτουργικότητα των εργαλείων που μπορεί να προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση στη λύση του προβλήματος, με την προϋπόθεση ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι έτοιμη να αναλάβει αυτόν τον στρατηγικό ρόλο. Το ερώτημα είναι κατά πόσον οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν επαρκώς προετοιμαστεί και μάλιστα 72 ημέρες πριν από την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου «Φερεγγυότητα ΙΙ».

Από την εμπειρία μας παρατηρούμε ότι αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες τα τελευταία 3 χρόνια με όλο και πιο εντατικούς ρυθμούς βρίσκονται σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου για την υιοθέτηση των μέτρων προσαρμογής που οδηγούν στην πλήρη ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία και την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Νοεμβρίου 2009, σχετικά με την ανάληψη και την άσκηση δραστηριοτήτων ασφάλισης και αντασφάλισης.

Στην πλειοψηφία τους οι ασφαλιστικές αυτές εταιρείες εμπιστεύθηκαν τις συμβουλευτικές εταιρείες, που συνδράμουν στην προσπάθειά τους για την υιοθέτηση νέων λειτουργικών μοντέλων, τη διαχείριση των κινδύνων, τη διαχείριση των κεφαλαίων τους διασφαλίζοντας εν τέλει την όσο το δυνατόν ταχύτερη και αποτελεσματική εναρμόνισή τους με τις νέες εποπτικές απαιτήσεις. Εκτιμούμε όμως ότι και αυτή την ύστατη ώρα υπάρχουν εταιρίες που αγωνίζονται ενάντια στο χρόνο να εναρμονισθούν και όσες δεν τα καταφέρουν θα πρέπει να προχωρήσουν σε άλλες λύσεις σχετικά με τη συνέχιση της δραστηριότητάς τους.

Βασικοί παράγοντες επιβίωσης για τις ασφαλιστικές εταιρείες στην εποχή του νέου πλαισίου δεν αποτελούν μόνον τα απαιτούμενα κεφάλαια φερεγγυότητας και η ολοκληρωμένη αξιολόγηση των κινδύνων αλλά και το σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς και οι κανόνες δημοσιοποίησης των οικονομικών τους στοιχείων, που στόχο έχουν τη διαφάνεια και την ομοιομορφία για την προστασία του καταναλωτή. Είναι λοιπόν σαφές ότι προάγεται ένα νέο μοντέλο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών, το οποίο προϋποθέτει και αλλαγή επιχειρηματικής κουλτούρας. Αυτό από μόνο του είναι ένας γιγάντιος στόχος που όμως θα κάνει τη διαφορά.

Η ασφαλιστική αγορά μέσω των νέων εποπτικών κανόνων θα πρέπει να αναμορφωθεί ριζικά, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί με φερεγγυότητα και επάρκεια για την ουσιαστική ανάπτυξη του τρίτου πυλώνα που είναι η ιδιωτική ασφάλιση."

Διευκρινίσεις για την επανεκπαίδευση των διαμεσολαβητών

Η Ένωση Ασφαλιστών Βορείου Ελλάδος ανακοίνωσε τα εξής:

Διευκρινίσεις της Τράπεζας της Ελλάδος για τις επανεκπαιδεύσεις των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

"Με το υπ’αρ. 849/26-11-15 έγγραφό της η αρμόδια Εποπτεύουσα Αρχή επί των Ιδιωτικών Ασφαλίσεων (Τράπεζα της Ελλάδος προς την ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ, που κοινοποίησε και στην Ε.Α.Β.Ε) παρέχει διευκρινίσεις για τις υποχρεώσεις επανεκπαίδευσης και επαναπιστοποίησης όλων των υπόχρεων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών.

Προς ενημέρωση των Μελών μας και άρση κάθε αμφιβολίας ή παρερμηνείας παραθέτουμε, όπως έχουμε υποχρέωση, το πλήρες κείμενο της αρμόδιας Αρχής και παρακαλούμε κάθε ενδιαφερόμενο να μη παρασύρεται από ανεύθυνες δηλώσεις και διαδόσεις αναρμοδίων."

Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της ΠΕΕ 45/21.11.2014 (ΦΕΚ Β 3350/12.12.2014)

Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της ΠΕΕ 45/21.11.2014 (ΦΕΚ Β 3350/12.12.2014)

Από τα παραπάνω, υπεύθυνα και αδιαμφισβήτητα, αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι η Τράπεζα της Ελλάδος, ως αρμόδια Εποπτική Αρχή των Ασφαλίσεων, όσα λέγει τα εννοεί και είναι πάντα σταθερή στις αποφάσεις της. Αυτό πρέπει να κατανοηθεί καλά από όλους, όπως πολύ καλά τα κατανόησε η Ε.Α.Β.Ε και η οποία συστήνει πάντα στα μέλη της να συμμορφώνονται έγκαιρα και απόλυτα με τις Αποφάσεις της αρμόδιας Εποπτικής Αρχής.

Το INTERFAX ως ασφαλιστική έκδοση, συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις του για τον σκοπό αυτό και υπενθυμίζει ότι έγκαιρα και έγκυρα, με τις εκδόσεις του υπ’αρ. 310/23-10-15 και υπ’αρ. 311/3-11-15, ενημέρωσε πλήρως κάθε υπόχρεο σε συμμόρφωση με αποτέλεσμα να υπάρξουν πολλοί που ήδη πραγματοποίησαν τις επανεκπαιδεύσεις και επαναπιστοποιήσεις γνώσεων στα τρία προβλεπόμενα επίπεδα (Α,Β,Γ) και διάρκειας 15 εκπαιδευτικών ωρών για το 2015.

Απομένουν λίγες μόλις ημέρες για την Επανεκπαίδευση και Επαναπιστοποίηση όσων έχουν υποχρέωση και ευτυχώς ακόμη πραγματοποιούνται εγκεκριμένα από την Εποπτική Αρχή Προγράμματα, όπως αυτά του Εκπαιδευτικού Κέντρου της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, μέλους μόνον της Ε.Α.Β.Ε.

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Προσφέρει 250.000.... δώρα!

Από 1η Δεκεμβρίου 2015 ο Όμιλος Επιχειρήσεων ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και όλοι οι Συνεργάτες, Γραφεία και Υποκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα, θα προσφέρουν 250.000 ελληνικής παραγωγής, χρήσιμα και ζωογόνα, προϊόντα υγιεινής διατροφής για κάθε οικογένεια.

Τα δώρα θα προσφέρονται σε κάθε επισκέπτη και συναλλασσόμενο με προσωπική επαφή και συζήτηση των ιδιαίτερων αναγκών που επιβάλλουν και απαιτούν οι ιδιωτικές συναλλαγές ώστε να επιβεβαιωθεί στην πράξη ότι οι παρεχόμενες Υπηρεσίες από τον ίδιο Όμιλο και τους ανά την χώρα εκατοντάδες Συνεργάτες του, Γραφεία και Υποκαταστήματα, δεν είναι τυποποιημένο και «πακεταρισμένο» εμπόρευμα που πωλείται και διαφημίζεται από τα ράφια των Σούπερ Μάρκετ, τα Βενζινάδικα και τους κάθε είδους ευκαιριακούς πλανόδιους.

Στην πλέον κατάλληλη ώρα ο Ελληνικός Όμιλος Επιχειρήσεων και το Ανθρώπινο Δυναμικό του επιβεβαιώνουν ότι είναι εδώ και παρόντες, 24 ώρες το 24ωρο, για να εξυπηρετήσουν προσωπικά και τον κάθε Έλληνα πολίτη χωριστά, προσφέροντάς του και ένα πολυμηνυματικό δώρο, βάρους ενός κιλού, αρχαιοελληνικού ζωογόνου και εκλεκτού προϊόντος της ίδιας πάντα ελληνικής γης και από εκείνα για τα οποία ο πατέρας της Ιατρικής Επιστήμης Ιπποκράτης έγραψε και δίδαξε την διαχρονική γνωμάτευσή του: «Η τροφή σου είναι και το φάρμακό σου»!

 

ΙΑΣΩ: 21ο Σεμινάριο Μητρικού Θηλασμού

Η Νοσηλευτική Διεύθυνση του ΙΑΣΩ διοργανώνει το 21ο Σεμινάριο Μητρικού Θηλασμού από 30/11/15 έως 04/12/15, το οποίο απευθύνεται σε Επαγγελματίες Υγείας και τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υγείας και της UNICEF. 

Το σεμινάριο μοριοδοτείται με 24 μόρια Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης (CME – CPD), έχει διάρκεια 32 ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης και 8 ωρών πρακτικής εκπαίδευσης, βασισμένο στις προτάσεις της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και η συμμετοχή είναι ελεύθερη.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση σε θέματα που αφορούν την υποστήριξη, προώθηση και προαγωγή του Μητρικού Θηλασμού.

Για δηλώσεις συμμετοχής επικοινωνήστε με τη Γραμματεία Νοσηλευτικής Διεύθυνσης ΙΑΣΩ στα τηλέφωνα 210 6184155 & 210 6184199.

Η ανακοίνωση:

Αναγνωρίζοντας την ανεκτίμητη προσφορά της μητέρας προς το βρέφος, αλλά ταυτόχρονα και το αναφαίρετο δικαίωμα του νεογέννητου για θηλασμό, που αποτελεί την ιδανικότερη μέθοδο αποκλειστικής διατροφής του για τους πρώτους έξι μήνες, στο ΙΑΣΩ καταβάλλουμε σημαντική προσπάθεια ευαισθητοποίησης, επαγρύπνησης, πληροφόρησης αλλά και προώθησης του μητρικού θηλασμού, προσπαθώντας να εφαρμόσουμε τα δέκα βήματα για την επιτυχία του.

Συγκεκριμένα ακολουθούμε:

  • Γραπτή Πολιτική σύμφωνα με τις Οδηγίες της UNICEF και της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας.
  • Εκπαιδεύουμε συστηματικά όλο το Νοσηλευτικό Προσωπικό διοργανώνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα σεμινάρια με σκοπό την απόκτηση απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων για την εφαρμογή αυτής της Πολιτικής.
  • Πραγματοποιούμε Προγεννητικά Μαθήματα στις έγκυες με θέμα το Μητρικό Θηλασμό ώστε να τις πληροφορήσουμε και να τις εκπαιδεύσουμε έγκαιρα και έγκυρα για την τέχνη του Μητρικού Θηλασμού και τα οφέλη του.
  • Φροντίζουμε για την έγκαιρη έναρξη του θηλασμού, εδραιώνοντας έτσι τη γαλακτοφορία και ενισχύοντας το συναισθηματικό δέσιμο μητέρας και βρέφους (επαφή δέρμα με δέρμα).
  • Συμβουλεύουμε τις μητέρες που πρέπει να αποχωριστούν το μωρό τους για Ιατρικούς λόγους (εισαγωγή στη Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών – ΜΕΝΝ) για τη διατήρηση της γαλουχίας, ώστε με την πρώτη ευκαιρία να δοθεί στο μωρό.
  • Δεν δίνουμε στα νεογέννητα καμία άλλη τροφή ή υγρό παρά μόνο το μητρικό γάλα, εκτός κι αν αυτό επιβάλλεται για ιατρικούς λόγους ή το επιθυμεί η μητέρα.
  • Παρέχουμε τη δυνατότητα σε όλες τις μητέρες να παραμείνει μαζί με το μωρό της όλο το 24ωρο (Πρακτική «Rooming In».
  • Ενθαρρύνουμε τις μητέρες να θηλάζουν όταν και όποτε το μωρό το αποζητά, πετυχαίνοντας έτσι ελεύθερο και απεριόριστο Μητρικό Θηλασμό.
  • Δεν δίνουμε πιπίλες ή μπιμπερόν στο μωρό όταν αυτό θηλάζει.
  • Υποστηρίζουμε το θηλασμό με ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας όλο το 24ωρο, στην οποία μπορούν να απευθύνονται οι μητέρες μετά την έξοδο τους από το ΙΑΣΩ (τηλ.: 210 6184000).

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και η UNICEF, αναγνωρίζοντας την αξία του Μητρικού Θηλασμού καθιέρωσαν την Πρωτοβουλία «Νοσοκομεία Φιλικά προς τα Βρέφη» ορίζοντας τα Δέκα Βήματα για Επιτυχή Μητρικό Θηλασμό.


ERGO Premium Pay: Ηλεκτρονική εξόφληση ασφαλίστρων σε άτοκες δόσεις

Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξόφλησης ασφαλίστρων - μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας - έως 12 άτοκες δόσεις, προσφέρει η ERGO Ασφαλιστική στους πελάτες της.

Η εν λόγω δυνατότητα παρέχεται μέσω της νέας εφαρμογής “ERGO Premium Pay”, στην οποία οι πελάτες της ασφαλιστικής μπορούν να έχουν πρόσβαση μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της εταιρείας (www.ergohellas.gr).

Η εφαρμογή επιτρέπει την εξόφληση των ασφαλίστρων έως και 12 άτοκες δόσεις, ανάλογα με τους μήνες διάρκειας του ασφαλιστηρίου, με χρήση της πιστωτικής κάρτας τους, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση και με την προϋπόθεση ότι η κάθε δόση δεν είναι μικρότερη των 30 ευρώ. Οι συναλλαγές με πιστωτική κάρτα διενεργούνται με την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών που εγγυάται η Τράπεζα Πειραιώς και υπόκεινται σε αυστηρούς κανόνες προστασίας των στοιχείων των συναλλασσομένων. Για την εξόφληση ασφαλιστηρίου μέσω του “ERGO Premium Pay” είναι απαραίτητη η χρήση του κωδικού πληρωμής ΔΙΑΣ, ο οποίος αναγράφεται στο έντυπο “Ειδοποίηση Πληρωμής Ασφαλίστρων” και τον οποίο οι πελάτες είτε έχουν παραλάβει ταχυδρομικώς από την εταιρεία, είτε μπορούν να αναζητήσουν από τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή τους.

Η δυνατότητα για ηλεκτρονικές πληρωμές εντάσσεται στις προσπάθειες της ERGO για την αναβάθμιση και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες και τους συνεργάτες της, υλοποιώντας την υπόσχεσή της “Ασφαλίζω σημαίνει καταλαβαίνω”. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία, εκτός από την εφαρμογή “ERGO Premium Pay”, σχεδίασε επιπλέον νέες λειτουργίες του “ERGO Portal” που αναβαθμίζουν τις δυνατότητες στους συνεργάτες και αφορούν στην άμεση απόδοση προμηθειών, την αυτοματοποιημένη απόδοση ασφαλίστρων μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ και την ηλεκτρονική διαχείριση των προτάσεων ασφάλισης και των πρόσθετων πράξεων.

Μαζική φυγή 42 ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών

Με την οικονομική κρίση να συνεχίζεται, τα capital controls να παραμένουν, τις πιέσεις των πιστωτών για υψηλότερη φορολογία να εντείνονται και την γενικότερη οικονομικο-πολιτική κατάσταση να μοιάζει αβέβαιη η Κύπρος φαίνεται να κερδίζει τις καρδιές αρκετών Ελλήνων εφοπλιστών, ενώ ακολουθούν Ντουμπάι, Σιγκαπούρη και Μονακό.

Ο προέδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Λεμεσού, κ. Κώστα Γαλαταριώτης , δήλωσε ότι, μέσα στο 2015, τουλάχιστον 42 Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα, έχουν μεταναστεύσει στη γειτονική χώρα και εγγραφεί στα αντίστοιχα επιχειρηματικά μητρώα της.

Ειδικότερα, η εβδομαδιαία ναυτιλιακή εφημερίδα TradeWinds, αναφέρεται σε μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας που έχουν ανοίξει γραφεία και τραπεζικούς λογαριασμούς στη Μεγαλόνησο από το καλοκαίρι. Στη λίστα που δημοσιεύθηκε συναντάμε ονόματα όπως είναι η Star Bulk και Ocenbulk (Παππάς) ο όμιλος Navios (Α. Φράγκου), η Neda Maritime Agency (Ν. Λυκιαρδόπουλου), η New Shipping (Α. Πολέμη), η Enesel (Ν. Λαιμού), η Allseas (Μ. Μποντούρογλου), η Samos Streamship (όμιλος Ιγγλέση), η Safe Bulkers (Χατζηϊωάννου), η Target Marine (Α. Κομνηνού), η Almi Marine (Κ. Φωστηρόπουλου), η Efshipping (Ευσταθίου), η Shipmanagement (Χανδρή), η Alma Maritime (Σ. Μολάρη) και πολλοί άλλοι μικρότεροι όμιλοι.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου το α΄εξάμηνο του 2015, τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες ενισχύθηκαν κατά 9,3% σε 464 εκατ. ευρώ, έναντι του β΄εξαμήνου του 2014. Η τράπεζα σημείωσε ότι μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στην εισροή νέων Ελλήνων εφοπλιστών. Δεν είναι τυχαίο ότι η συμβολή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στα έσοδα της χώρας, αυξήθηκε από το 2% κατά το α΄εξάμηνο του 2014 σε 6% φέτος.

 

Ολο και λιγότερες οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες

Για δεύτερο μήνα στην σειρά, τον Οκτώβριο, μειώθηκαν οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών στις τράπεζες. Από την αρχή του 2015 η μείωση αγγίζει το 26%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζας της Ελλάδος το σύνολο των καταθέσεων που διατηρούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά στις τράπεζες μειώθηκαν στο τέλος Οκτωβρίου στα 121,1 δισ. ευρώ από 121,7 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από την μικρή εισροή 343 εκατ. ευρώ που είχε παρατηρηθεί τον Αύγουστο τον επόμενο μήνα -Σεπτέμβριο- είχε καταγραφεί μείωση των καταθέσεων κατά 600 εκατ. ευρώ περίπου. 

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ευρωπαϊκή Πίστη: Αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών το εννεάμηνο 2015

Συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία των τελευταίων ετών, η Ευρωπαϊκή Πίστη ΑΕΓΑ σημείωσε αύξηση του συνόλου των οικονομικών της μεγεθών στο εννεάμηνο του 2015, σε μία περίοδο που η παραγωγή του ασφαλιστικού κλάδου εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 4,5%.

Πιο αναλυτικά, η ασφαλιστική κατέγραψε:

  • Αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 3,5% στα 9,271 εκ. ευρώ έναντι 8,956 εκ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2014.
  • Αύξηση της παραγωγής ασφαλίστρων κατά 5,4% στα 128,803 εκ. ευρώ έναντι 122,204 εκ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.
  • Διαμόρφωση της καθαρής θέσης στα 76,763 εκ. ευρώ, αυξημένη κατά 11,3% ή 7,781 εκ. ευρώ σε σχέση με την 30/09/2014.
  • Αύξηση του ενεργητικού κατά 9,3% στα 346,639 εκ. ευρώ έναντι 317,267 εκ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2014.
  • Ενίσχυση των αποθεμάτων της κατά 8,2% στα 253,580 εκ. ευρώ, σε σχέση με την 31/12/2014.

Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προχώρησε σε περαιτέρω αύξηση του προσωπικού της κατά 4,4% σε σχέση με την 30/09/2014, στα 405 άτομα.

Την ίδια στιγμή η ασφαλιστική, ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της οδηγίας «Φερεγγυότητα ΙΙ», έχει ήδη ολοκληρώσει την προετοιμασία της για την εφαρμογή της από την 1η Ιανουαρίου 2016, καλύπτοντας τόσο τις ποσοτικές όσο και τις ποιοτικές απαιτήσεις της σχετικής οδηγίας.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Η ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου

Σεμινάριο με θέμα την ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου θα πραγματοποιήσουν το ΕΙΑΣ και το insurancewebinars τη Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου από τις 17:00 έως τις 19:00.

Εισηγήτρια του σεμιναρίου, η κ. Πένη Σαριδάκη, δικηγόρος με εξειδίκευση στις διαφορές του Ασφαλιστικού Δικαίου.

Σκοπός του webinar

Να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη εικόνα με έμφαση:

  • στη διαχείριση ζημιών του Κλάδου Αυτοκινήτων, έτσι ώστε το διοικητικό ανθρώπινο δυναμικό των αντίστοιχων Διευθύνσεων των ασφαλιστικών εταιριών να έχει μία ολοκληρωμένη γνώση τα ου τρόπου αντιμετώπισης  τους  αλλα και
  • στις σύγχρονες μεθόδους αντιμετώπισης της ασφαλιστικής απάτης μέσα από πρακτικές και μεθοδολογία χειρισμού, περιπτωσιολογία και στρατηγική λήψης αποφάσεων.

 Το σεμινάριο απευθύνεται, σε εργαζομένους στα Τμήματα Έκδοσης και Αποζημίωσης  Κλάδου Αυτοκινήτων, σε εργαζομένους γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, καθώς και σε underwriters, διακανονιστές ζημιών του Κλάδου Αυτοκινήτων αλλά και σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, ώστε να διευρύνουν, εμπλουτίσουν και εμβαθύνουν τις γνώσεις τους πάνω στα θέματα του Σεμιναρίου.

Θεματολογία

  • Εξαιρούμενα από την ασφαλιστική κάλυψη οχήματα
  • Έναρξη, λήξη, ανανέωση ασφαλιστικής σύμβασης
  • Ανώτατα όρια ευθύνης του ασφαλιστή
  • Ποιοι δεν θεωρούνται τρίτοι στην ασφάλιση  οχήματος
  • Ενστάσεις του ασφαλιστή προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου
  • Ενστάσεις του ασφαλιστή μη προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου–Αναγωγικό δικαίωμα ασφαλιστή – νομολογία
  • Η μεταβίβαση του ασφαλισμένου οχήματος
  • Η αποζημίωση (έκταση – περιεχόμενο – δικαιούχοι)
  • Η απάτη στα τροχαία ατυχήματα (ορισμοί, αστικές ποινικές συνέπειες)
  • Η απάτη ως προς την επέλευση/συνθήκες της ζημιάς
  • Η απάτη ως προς την ταυτότητα των εμπλεκομένων
  • Η απάτη ως προς την έκταση της ζημιάς
  • Η απάτη ως προς την ταυτότητα των δικαιούχων αποζημίωσης
  • Η άμυνα του ασφαλιστή
  • Παραγραφή αξιώσεων από τροχαίο ατύχημα (παραγραφή αξιώσεων τρίτου και ασφαλισμένου)
  • Η ευθύνη του Επικουρικού κεφαλαίου.

Κόστος webinar:  25 ευρώ

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα της Εισηγήτριας

Η κ. Πένη Σαριδάκη είναι Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, με εξειδίκευση σε διαφορές του Ασφαλιστικού Δικαίου. Συνεργάζεται πλέον των τριών δεκαετιών με πολλές ασφαλιστικές εταιρίες ως Νομικός Σύμβουλος επί ασφαλιστικών θεμάτων. Είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών από το 1981. Έχει συγγράψει νομικά και ασφαλιστικά εγχειρίδια και έχει διδάξει επίκαιρα νομικά, ασφαλιστικά και χρηματοοικονομικά θέματα. Είναι πιστοποιημένη από τον ΟΑΕΔ εισηγήτρια. Από το 2002 είναι βασική εισηγήτρια του ΕΙΑΣ σε θέματα ασφαλιστικού δικαίου. Είναι επίσης συνεργάτιδα του ΕΤΙ και εισηγήτρια νομικών θεμάτων ιδιωτικής ασφάλισης και ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε ασφ. εταιρίες και τράπεζες.

Δηλώστε συμμετοχή πατώντας εδώ.

ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Κερδοφορία και νέα στελέχη

Με θετικά οικονομικά αποτελέσματα, βελτίωση των μεγεθών της, υπερκάλυψη των απαιτήσεων του Solvency ΙΙ, σταδιακή υλοποίηση της αναπτυξιακής της στρατηγικής, και εμπλουτισμό του στελεχιακού και παραγωγικού δυναμικού της, η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική συνεχίζει την κερδοφόρο πορεία της κατά το εννεάμηνο του 2015.

Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, η ασφαλιστική διατήρησε την  κερδοφορία της  καταγράφοντας  κέρδη προ φόρων ύψους € 3,171  εκατ. έναντι €3,116 εκατ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2014.

Η παραγωγή Εγγεγραμμένων Ασφαλίστρων διαμορφώθηκε στα €12,922 εκατ. έναντι € 15,177 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με τον κλάδο Αστικής Ευθύνης οχημάτων να συμμετέχει με 40,40% στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας, ενώ οι Λοιποί Κλάδοι με 59,60%.

Αναφορικά με τον κλάδο Αυτοκινήτου η μείωση της παραγωγής ασφαλίστρων οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην απόφαση της Διοίκησης της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική να μην ακολουθήσει την πολιτική του χαμηλού ασφαλίστρου, η οποία είναι και αντίθετη με τις αρχές της εταιρίας και θα έθιγε την βασική μέριμνά της για διατήρηση υψηλής φερεγγυότητας και αξιοπιστίας.

Οι στρατηγικές επιλογές της εταιρίας είχαν ως αποτέλεσμα την σημαντική βελτίωση όλων των βασικών χρηματοοικονομικών δεικτών αποδοτικότητας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 24,54%, τα τεχνικά αποθέματα σε €10,028 εκατ., ενώ το σύνολο των επενδύσεων και των χρηματικών διαθεσίμων της εταιρίας σε €17,264 εκατ., υπερκαλύπτοντας το σύνολο των τεχνικών αποθεμάτων κατά 172,15%.

Την ίδια στιγμή, με δύο καινούργια μέλη, άκρως καταρτισμένα και με μεγάλη εμπειρία στον ασφαλιστικό κλάδο, στο Διοικητικό της Συμβούλιο, την κα Έφη Κοσσυβάκη και τον κ. Ευστάθιο Φρούσσο και την κα Ηρώ Καρανικόλα επικεφαλής της Διαχείρισης Κινδύνου και Αναλογιστικής, η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική ενισχύει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της.

Καλωσορίζοντας τους νέους συνεργάτες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική κ. Νικόλαος Μακρόπουλος σημείωσε ότι «Τα νέα μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου, η κα Έφη Κοσσυβάκη και ο κ. Ευστάθιος Φρούσος, όχι απλώς είναι άριστοι γνώστες του ασφαλιστικού επαγγέλματος – απαραίτητη και αναγκαία συνθήκη στους ιδιαιτέρως ανταγωνιστικούς καιρούς που ζούμε σήμερα – αλλά διακρίνονται για το ήθος και την αξιοπιστία τους, χαρακτηριστικά που ταυτίζονται απόλυτα με τη φιλοσοφία και το όνομα της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική. Είμαι δε βέβαιος, πως η συνεργασία μαζί τους, αλλά και με την υπεύθυνη Διαχείρισης Κινδύνου και Αναλογιστικής, Ηρώ Καρανικόλα, θα δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε η εταιρία να υλοποιήσει ακόμη πιο γρήγορα και πιο δυναμικά την αναπτυξιακή στρατηγική της».

 SOLVENCY ΙΙ

Η ΕΥΡΩΠΗ βρίσκεται στο τελικό στάδιο προετοιμασίας για την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου Solvency II την 01.01.2016 και υπέβαλε επιτυχώς στην Τράπεζα της Ελλάδος τα Ποσοτικά Υποδείγματα Αναφοράς (Quarterly QRTs) για το τρίτο τρίμηνο του 2015, στα οποία απεικονίζεται ο υπολογισμένος δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας Solvency II (SCR ratio) με ημερομηνία αναφοράς την 30η Σεπτεμβρίου 2015.

Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική ανήλθε στο 207% με διαθέσιμα ίδια κεφάλαια €9,227 εκατ. σε περιβάλλον Solvency II. Οι απαιτούμενες κεφαλαιακές ανάγκες (SCR) ανήλθαν στα €4,454 εκατ. γεγονός που αποδεικνύει την σωστή διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων και την κατανομή τους σε εκδότες με υψηλή πιστοληπτική ικανότητα.

Ο Πρόεδρος & CEO, σχολιάζοντας την πορεία της εταιρίας τόνισε: «Η Ευρώπη Ασφαλιστική,  ακόμα και σε δυσχερείς συνθήκες, συνεχίζει να παρουσιάζει ουσιαστικά αποτελέσματα, τα οποία αντικατοπτρίζονται στα οικονομικά της μεγέθη και στην συνεχιζόμενη κερδοφορία της. Οι διακριτές μας θέσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό, μας δίνουν την ευχέρεια να ξεπεράσουμε τους υφάλους της  μακροοικονομικής και μικροοικονομικής ύφεσης που πλήττουν το σύνολο της αγοράς  και τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης και μας επιτρέπουν να κινούμαστε ανοδικά. Στη θετική πορεία της εταιρείας συνέβαλε καθοριστικά τόσο η ανάπτυξη των συνεργασιών με νέα παραγωγικά δίκτυα και η ενίσχυση της θέσης της σε κλάδους ασφάλισης όπου μέχρι πρότινος δεν διέθετε ισχυρή παρουσία, όσο και η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της στους τομείς που πάνω από 45 χρόνια ειδικεύεται, δηλαδή στους μεγάλους Εμπορικούς και Βιομηχανικούς κινδύνους.» Σύμφωνα με τον κ. Ν. Μακρόπουλο, «η επιμονή μας στην χρηστή και συνετή διαχείριση μας επιτρέπει να αναμένουμε σημαντική μεγέθυνση των Ιδίων Κεφαλαίων της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική στο επιχειρηματικό πλάνο της τριετίας 2015-2017, καθώς και συνεχή βελτίωση του βαθμού κάλυψης των κεφαλαιακών απαιτήσεων σύμφωνα με τους κανόνες του Solvency II».

(*) TA NEA ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

ΕΦΗ ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ

Η κα Έφη Κοσσυβάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ). Ξεκίνησε την ασφαλιστική της καριέρα το 1976  και έχει διατελέσει διευθυντικό στέλεχος σε όλα τα τμήματα της Aσφαλιστικής Eπιχείρησης, ενώ έχει διατελέσει Υποδιευθύντρια στην NORDSTERN COLONIA με αρμοδιότητες: στην Οικονομική Διεύθυνση, στο Ανθρώπινο Δυναμικό, στις Αντασφαλιστικές Συμβάσεις, στη Διεύθυνση Ζημιών Γενικών  και Ζωής.

Το 1999 ανέλαβε Διευθύντρια Υποκαταστήματος Αθηνών του Ασφαλιστικού Συγκροτήματος ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ  – ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΗΣ Α.Ε. Από το 2006  μετά την ενσωμάτωση του Υποκαταστήματος στο κεντρικό εντάχθηκε στην Εμπορική Διεύθυνση της AIG,  αρχικά ως Business Unit Manager και μετέπειτα ως Agency Manager, μέχρι και την αποχώρησή της. Κατά την διάρκεια της πολυετούς καριέρας της έχει συμμετάσχει σε πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια και είναι μέλος του  ΣΕΣΑΕ και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

EΥΣΤΑΘΙΟΣ ΦΡΟΥΣΟΣ

Ο κ. Ευστάθιος Φρούσος είναι απόφοιτος του Α.Π. Θεσσαλονίκης (Τμήμα Οικονομικών Επιστημών – Οικονομική των Επιχειρήσεων) και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών MS Accounting & Finance από το Πανεπιστήμιο του Kent (H.B.).

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1997, ως βοηθός λογιστή στην ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝ.Π.Ε., το 2002 ανέλαβε καθήκοντα Οικονομικού Διευθυντή και από το 2010 μέχρι σήμερα Γενικού Διευθυντή και Υπεύθυνου Διοίκησης.

Είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και μέλος του ΣΕΣΑΕ, ενώ έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων (Σύνταξης Χρηματοοικονομικών Ροών, IFRS, σεμινάρια Ε.Ι.Α.Σ. Ο κ. Φρούσος είναι έγγαμος.

ΗΡΩ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ

Η κα Ηρώ Καρανικόλα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και είναι πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Στατιστική Επιστήμη & Αναλογιστικά – Χρηματοοικονομικά Μαθηματικά) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στις Στατιστικές Μεθόδους στην Διαχείριση Ασφαλιστικών Οργανισμών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μέχρι τον Αύγουστο του 2015 ήταν Επικεφαλής Αναλογιστής της KPMG in Greece, ενώ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην αναλογιστική επιστήμη και στην διαχείριση κινδύνων ασφαλιστικών εταιριών.

 

 

 

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok