Η Seanergy Maritime ανακοινώνει ρεκόρ κερδοφορίας για το δεύτερο τρίμηνο και πρώτο εξάμηνο του 2024
Νέα μερισματική πολιτική και διανομή αυξημένου μερίσματος 0,25 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024
Κύρια οικονομικά στοιχεία |
Tριμήνου |
Έτους |
|||
(εκατ. δολάρια εκτός από EPS) |
Q2 2024 |
Q2 2023 |
6M 2024 |
6M 2023 |
|
Καθαρός κύκλος εργασιών |
$43,1 |
$28,3 |
$81,4 |
$46,4 |
|
Προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα |
$16,0 |
$3,3 |
$27,6 |
$2,9 |
|
Προσαρμοσμένο EBITDA |
$28,0 |
$15,7 |
$51,2 |
$19,6 |
|
Αποτέλεσμα ανά μετοχή (EPS) βασικά |
$0,68 |
$0,03 |
$1,18 |
-$0,20 |
|
Προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή βασικά |
$0,78 |
$0,18 |
$1,35 |
$0,16 |
Σημαντικά σημεία και εξελίξεις:
- Καθαρά κέρδη ύψους 14,1 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024
- Μέρισμα ύψους 0,25 δολάρια ανά μετοχή για το 2ο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την αυξημένη μερισματική πολιτική
- Συνολικά μερίσματα ύψους 1,85 δολαρίων ανά μετοχή ή 34,7 εκατ. δολαρίων από τον Μάρτιο του 2022
- Κάλυψη του 39% των διαθέσιμων ημερών του στόλου για το δεύτερο εξάμηνο στα 29.300 δολάρια
- Υπεραπόδοση έναντι του δείκτη BCI κατά 18% για το δεύτερο τρίμηνο και 8% για το πρώτο εξάμηνο του 2024
- Επαναγορές μετοχών της Εταιρείας και αγορές από τον CEO, μετοχών και δικαιωμάτων προαίρεσης αγοράς επί μετοχών (call options) της Εταιρείας
- Επιτυχείς χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις ύψους 58,3 εκατ. δολαρίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. («Seanergy» ή «Εταιρεία») (NASDAQ: SHIP), ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και πρώτο εξάμηνο του 2024. Η Εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διανομή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,25 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την αναθεωρημένη μερισματική της πολιτική.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών της Εταιρείας ανήλθε στα 43,1 εκατ. δολάρια έναντι 28,3 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας 52% αύξηση. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 28,0 εκατ. δολάρια, αυξημένο κατά 78%, έναντι των 15,7 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2023. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 14,1 εκατ. και 16,0 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 3,3 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 26.636 δολάρια, σε σύγκριση με τα 18.708 δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά έσοδα ύψους 81,4 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 46,4 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023, σημειώνοντας 75% αύξηση. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο ήταν 24,3 εκατ. δολάρια και 27,6 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημίες ύψους 3,5 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 2,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο ήταν 51,2 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 19,6 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023. Το ημερήσιο TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 25.365 δολάρια, σε σύγκριση με τα 14.756 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 30 Ιουνίου 2024, ανέρχονταν σε 38,2 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν 254,7 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 247,6 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024, ενώ η λογιστική αξία του στόλου ανήλθε στα 466,3 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:
«Η Seanergy σημείωσε ρεκόρ κερδοφορίας στο δεύτερο τρίμηνο και πρώτο εξάμηνο του 2024 ως αποτέλεσμα της στρατηγικής τοποθέτησης της Εταιρείας αποκλειστικά στον κλάδο Capesize. Τα Capesize πλοία υπερίσχυσαν, σε όρους επιδόσεων και κερδοφορίας, έναντι των μικρότερων πλοίων της αγοράς ξηρού φορτίου. Ο στόλος μας υπεραπέδοσε έναντι των δεικτών της αγοράς, τόσο στο δεύτερο τρίμηνο όσο και στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Tο ημερήσιο TCE του στόλου μας ανήλθε στα 26.636 δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο, ξεπερνώντας κατά 18% τον μέσο όρο του δείκτη της αγοράς BCI, που, για τη συγκεκριμένη περίοδο, κατέγραψε 22.600 δολάρια την ημέρα. Ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες που συνετέλεσε στην επίδοση μας αυτή, ήταν η δυναμική πολιτική ναυλώσεων, καθώς και οι ενέργειες αντιστάθμισης κινδύνου που ακολουθήσαμε.
Εφαρμόζοντας με συνέπεια την στρατηγική μας, η οποία επικεντρώνεται σε υψηλές κεφαλαιακές αποδόσεις για τους μετόχους μας, μέσω αυξημένων μερισμάτων, παράλληλα με την σταδιακή αύξηση του στόλου μας στη βάση ενός ισχυρού ισολογισμού, τροποποιούμε τη μερισματική πολιτική της Εταιρείας. Σύμφωνα με τη νέα πολιτική, οι τριμηνιαίες διανομές θα αντιστοιχούν στο 50% των λειτουργικών ταμειακών ροών, ύστερα από την πληρωμή της εξυπηρέτησης χρέους και άλλων αποθεματικών. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, θα καταβληθεί μέρισμα ύψους 0,25 δολαρίων ανά μετοχή, που αντιστοιχεί σε ετησιοποιημένη μερισματική απόδοση άνω του 11%, βάση της σημερινής τιμής της μετοχής. Επιπλέον, συνεχίσαμε τις επαναγορές μετοχών, ενώ πραγματοποίησα προσωπικές αγορές κοινών μετοχών και δικαιωμάτων προαίρεσης (call options) για την αγορά επιπλέον κοινών μετοχών της Seanergy τα επόμενα τρίμηνα. Βάση των μελλοντικών ισχυρών ταμειακών ροών της Εταιρείας, θεωρούμε ότι είμαστε βέλτιστα τοποθετημένοι ώστε να συνεχίσουμε με παρόμοιες ενέργειες να ανταμείβουμε γενναιόδωρα τους μετόχους μας και στα επόμενα τρίμηνα.
Σχετικά τον στόλο μας, έχουμε συμφωνήσει από τις αρχές του έτους την αγορά δύο Capesize πλοίων, τα οποία είναι κατά μέσο όρο νεότερα από τη μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου. Τον Ιούνιο παραλάβαμε το M/V Iconship, κατασκευής του 2013 στην Ιαπωνία, το οποίο ξεκίνησε άμεσα τη χρονοναύλωσή του με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με το δείκτη BCI. Η ναύλωσή του θα διαρκέσει μέχρι τον Μάρτιο του 2026. Επιπλέον, αναμένουμε την παραλαβή ενός ακόμα Ιαπωνικού Capesize πλοίου κατασκευής του 2012 μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2024, που θα ονομαστεί M/V Kaizenship. Μετά από αυτές τις προσθήκες, ο στόλος μας θα αποτελείται από 19 πλοία τύπου Capesize, έναντι 17, στην αρχή του έτους. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τη σταθερή αύξηση της παρουσίας της Seanergy στον κλάδο, ενώ παράλληλα η Εταιρεία συνδυάζει επιτυχώς υψηλές αποδόσεις κεφαλαίου μέσω αυξημένων διανομών μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, συνάψαμε μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 58,3 εκατ. δολαρίων για την αγορά του M/V Iconship , και την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου sale and leaseback, με βελτιωμένους όρους και χαμηλότερο επιτόκιο. Συνολικά, το ποσοστό δανεισμού της Εταιρείας σε σχέση με την αξία του στόλου είναι μικρότερο του 40%, αποδεικνύοντας την ευρωστία του ισολογισμού μας.
Αναφορικά με τις προβλέψεις μας για το τρίτο τρίμηνο του 2024, έχουμε εξασφαλίσει περίπου το 42% των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας στα 29.500 δολάρια την ημέρα, ξεπερνώντας αρκετά τις προβλέψεις για τον δείκτη BCI, όπως αντικατοπτρίζονται από τις τιμές των μελλοντικών συμβολαίων (FFA). Με βάση τα τρέχοντα επίπεδα FFA, το ημερήσιο TCE του στόλου μας θα κυμαίνεται περίπου στα 25.500 δολάρια. Τέλος, για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, έχουμε κλειδώσει το 39% των ημερών του στόλου μας στα 29.300 δολάρια.
Αναφορικά με την αγορά, ο ημερήσιος ναύλος των Capesize πλοίων κυμαίνεται το 2024 μέχρι στιγμής περίπου στα 24.000 δολάρια, παρόλο που ιστορικά το πρώτο εξάμηνο του έτους θεωρείται η πιο ασθενής περίοδος της ναυλαγοράς. Αυτό δείχνει την ευνοϊκή τάση που επικρατεί στον κλάδο, η οποία υποστηρίζεται περεταίρω από την μειωμένη προσφορά πλοίων. Οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία τύπου Capesize παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, παρά την ανάγκη ανανέωσης του στόλου λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
Η Seanergy είναι τοποθετημένη ώστε να διατηρήσει τις ισχυρές επιδόσεις της υπό τις τρέχουσες ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά των Capesize πλοίων. Θα εξακολουθήσουμε να επικεντρωνόμαστε στην επίτευξη υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους μας, εκμεταλλευόμενοι παράλληλα τις ευκαιρίες για περαιτέρω αύξηση του στόλου μας, ισχυροποιώντας συνεχώς την παρουσία της Εταιρείας στον κλάδο».
Ο στόλος της Εταιρείας:
Όνομα πλοίου |
Μεταφορική Ικανότητα (σε dwt) |
Έτος κατασκευής |
Ναυπηγείο |
Scrubber |
Τύπος ναύλωσης |
FFA |
Ελάχιστη περίοδος ναύλωσης |
Μέγιστη περίοδος ναύλωσης |
Ναυλωτές |
Fellowship |
179.701 |
2010 |
Daewoo |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
06/2026 |
11/2026 |
Anglo American |
Worldship |
181.415 |
2012 |
Koyo – Imabari |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
10/2025 |
02/2026 |
NYK |
Championship |
179.238 |
2011 |
Sungdong SB |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
04/2025 |
11/2025 |
Cargill |
Flagship |
176.387 |
2013 |
Mitsui |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
05/2026 |
07/2026 |
Cargill |
Patriotship |
181.709 |
2010 |
Imabari |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
01/2025 |
04/2025 |
Glencore |
Knightship |
178.978 |
2010 |
Hyundai |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
11/2025 |
01/2026 |
Glencore |
Premiership |
170.024 |
2010 |
Sungdong SB |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
03/2025 |
05/2025 |
Glencore |
Squireship |
170.018 |
2010 |
Sungdong SB |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
04/2025 |
06/2025 |
Glencore |
Dukeship |
181.453 |
2010 |
Sasebo |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
06/2025 |
09/2025 |
NYK |
Hellasship |
181.325 |
2012 |
Imabari |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
12/2024 |
04/2025 |
NYK |
Honorship |
180.242 |
2010 |
Imabari |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
03/2025 |
07/2025 |
NYK |
Geniuship |
170.057 |
2010 |
Sungdong SB |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
06/2025 |
09/2025 |
NYK |
Friendship |
176.952 |
2009 |
Namura |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
12/2024 |
04/2025 |
NYK |
Paroship |
181.415 |
2012 |
Koyo-Imabari |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
08/2025 |
01/2026 |
Oldendorff |
Iconship |
181.392 |
2013 |
Imabari |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
03/2026 |
06/2026 |
Costamare |
Partnership |
179.213 |
2012 |
Hyundai |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
09/2024 |
12/2024 |
Uniper |
Lordship |
178.838 |
2010 |
Hyundai |
Ναι |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
01/2026 |
05/2026 |
Costamare |
Titanship |
207.855 |
2011 |
NACKS |
– |
Χρονοναύλωση |
Ναι |
09/2024 |
01/2025 |
Olam |
Σύνολο |
3.236.212 |
13,4 έτη μέσος όρος |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
Όνομα πλοίου |
Μεταφορική Ικανότητα (σε dwt) |
Έτος κατασκευής |
Ναυπηγείο |
Scrubber Fitted |
Kaizenship |
181.396 |
2012 |
Koyo |