Στην αγορά 40 πλοίων από μια κοινοπραξία Ελλήνων εφοπλιστών ετοιμάζεται να προχωρήσει ο Σύνδεσμος Νιγηριανών Εφοπλιστών (Nigerian Ship Owners Association- NISA).
Τα πλοία, θα είναι διαφόρων κατηγοριών και χωρητικότητας και η παράδοσή τους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια διετία.
Η πώληση συμφωνήθηκε σε συνάντηση ανάμεσα στις δύο πλευρές, στο Λάγος, στην οποία συμμετείχαν Έλληνες ιδιοκτήτες Κωνσταντίνος Κόκκος, Παναγιώτης Παπαδόπουλος και Δημήτρης Νομικός, οι οποίοι υπέγραψαν το μνημόνιο συμφωνίας για λογαριασμό της κοινοπραξίας των πλοιοκτητών από την Ελλάδα.
Η Νιγηρία έχει ιδρύσει και θα εκταμιεύσει κονδύλια από το Ταμείο Χρηματοδότησης Σκαφών καμποτάζ (CVFF) προς τις εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να αποκτήσουν πλοία.
Η ζήτηση για πλοία καμποτάζ (εσωτερικών μεταφορών) προέκυψε με τη Συμφωνία 2003 της Νιγηριανής Παράκτιας και Νησιωτικής Ναυτιλίας, με την οποία επικυρώθηκε το δικαίωμα στη χώρα να θέσει σε λειτουργία ένα στόλο με τη σημαία της στην εσωτερική αγορά της.
Από το 2013 τα στοιχεία του VesselsValue.com δείχνουν μόνο τρεις πωλήσεις πλοίων από ελληνικές επιχειρήσεις σε Νιγηριανούς αγοραστές.
Η τελευταία καταγεγραμμένη πώληση ήταν το Elsie (11.900 τόνων, που χτίστηκε το 1980), ένα μικρό δεξαμενόπλοιο , που πωλήθηκε από την Aegean Marine στη Νιγηριανή Ciaco.
Το 2014 η Palomar Maritime πώλησε το ηλικίας 34 ετών μικρό δεξαμενόπλοιο της Merida (τώρα Radhe, 11.500 τόνων, που χτίστηκε το 1980).
Την ίδια χρονιά μια ελληνική εταιρεία πώλησε το μικρό δεξαμενόπλοιο CPP Ειρήνη (τώρα Temeteron, χωρητικότητας 4.700 τόνων, που χτίστηκε το 1991), για την τιμή των 2,15 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πηγή: Pireas2day.gr