Νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019 13:19Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ικανοποίηση χρόνιων αιτημάτων πολιτών και φορέων αλλά και τη διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος, αναφέρθηκε σε σειρά νομοθετημάτων του Υπουργείου.
Όπως σημείωσε -μεταξύ άλλων- απλουστεύτηκαν και εκσυγχρονίστηκαν οι Γενικοί Κανονισμοί Λιμένων, ενώ κωδικοποιήθηκε η νομοθεσία, ώστε να είναι πολύ ευκολότερη η χρήση των νομοθετημάτων για το κοινό και τις Λιμενικές Αρχές, οι οποίες καλούνται να εφαρμόζουν το νόμο. Τα εν λόγω νομοθετήματα είναι:
• Ο νόμος 4504/2017 με τον οποίον αναμορφώθηκε πλήρως ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων (ΓΚΛ 20), διευθετήθηκαν θέματα κίνησης και κυκλοφορίας καινοφανών και άλλων θαλασσίων μέσων αναψυχής (Αρθ.74.2) καθώς και άλλα ζητήματα.
• Ο νόμος 4532/2018 με τον οποίον διευθετήθηκαν ζητήματα ισοτιμίας πιστοποιητικών αυτοδυτών (Αρθ.19) και όρια προστίμων και πρόβλεψη για άμεση είσπραξη προστίμου από παραβάτη χωρίς ΑΦΜ (Αρθ.24). Και οι δύο νόμοι προβλέπουν ρυθμίσεις για πρόστιμα ή τέλη.
• Από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έγιναν στο Λιμενικό Σώμα είναι η επέκταση των αρμοδιοτήτων του με το νόμο 4597/2019 (Αρθ.26) ώστε να υπάρχει ενιαία αστυνόμευση στον αιγιαλό που είναι φυσική συνέχεια της θάλασσας προς την ξηρά και στην παραλία και να αποφεύγεται η σύγχυση αρμοδιοτήτων.
• Με το Προεδρικό Διάταγμα 31/2018 εκσυγχρονίστηκε το καθεστώς ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης και έγινε υποχρεωτική η πρόσληψη ναυαγοσωστών και η διάθεση σύγχρονου εξοπλισμού στις παραλίες με αποκλειστικό γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας των λουόμενων.
• Με την Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) 2133.1/76424/2018/15-10-2018 ρυθμίστηκαν θέματα ρυμούλκησης πλοίων σε λιμάνια όπου δεν ναυλοχεί και διευκολύνθηκε η ναυτιλιακή κίνηση.
• Με την ΥΑ 2133.1/43711/2019/11-6-2019 διευκολύνθηκαν οι καταδυτικές εργασίες για συνεργεία και προβλέφθηκαν διατάξεις για την υγεία των δυτών.
• Με την ΥΑ 2133.1/1896/2018/09-01-2018 καταργήθηκαν γραφειοκρατικές διαδικασίες για τα θαλάσσια ταξί.
• Με την ΥΑ 2133.1/39328/2018/23-5-2018 αναμορφώθηκε και εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο για τα ταχύπλοα σκάφη και τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (ΓΚΛ 20) ώστε να είναι περισσότερο ασφαλής η χρήση τους.
• Με τις ΥΑ 2133.1/43348/2019/07-6-2019 και 2133.1/28057/2019/10-4-2019 καταργήθηκαν γραφειοκρατικές διατάξεις για την εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων και ταχυπλόων και αναμορφώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτές χειριστών ταχυπλόων σκαφών και τις εξετάσεις των υποψηφίων χειριστών.
• Με την ΥΑ 2133.1/11071/2018/07-02-2018 ενημερώνονται η Λιμενική Αρχή, ο Φορέας Διαχείρισης Λιμένα και ο ΕΦΚΑ για τους λιμενεργάτες που μπαίνουν στους χώρους εργασίας, πριν αρχίσουν οι εργασίες φορτοεκφόρτωσης. Έτσι διασφαλίζεται η νόμιμη και με ασφαλιστική κάλυψη απασχόληση των λιμενεργατών.
• Με την ΥΑ 2133.1/50848/2018/04-7-2018 καταργήθηκε η γραφειοκρατία στην παροχή καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής.
• Με την ΥΑ 2133.3/8174/2019/01-02-2019 διευκολύνθηκε η θεώρηση των ναυτιλιακών εγγράφων των αλιευτικών σκαφών.
Σχετικά Άρθρα
- Κοινή δράση του ΥΝΑΝΠ και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τους πληγέντες κατοίκους στην περιοχή της Μαγνησίας
- Υπογραφή συμφωνίας μεταξύ Υπ. Ναυτιλίας και του ''American Bureau of Shipping''
- Υπογραφή συμφωνίας εξουσιοδότησης μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Αναγνωρισμένου Οργανισμού “CHINA CLASSIFICATION SOCIETY (CCS)”
- Σύσκεψη Σκρέκα - Πλακιωτάκη με τον πρόεδρο της ΡΑΕ για την ηλεκτροδότηση στα ελλιμενιζόμενα πλοία
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
-
Η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων εγκαινιάζει το πρόγραμμα «Digital School by Τράπεζα Χανίων» -
Τουρισμός για όλους: Ανακοινώθηκαν οι οριστικοί πίνακες -
Ταξίδι επιβράβευσης στην Κυανή Ακτή για τους συνεργάτες της INTERLIFE -
«Άλμα» 17,1% στην παραγωγή ασφαλίστρων τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο -
Ιωάννινα: Ποινή φυλάκισης 5 ετών στην τέως εισαγγελέα για τις χιλιάδες εξαφανισμένες δικογραφίες -
Deutsche Bank: Αύξηση 10% των κερδών στο α΄ τρίμηνο