Σειρά παραβάσεων από Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018 εντόπισε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, επιβάλλοντας συνολικά 21 διοικητικές κυρώσεις ύψους 160.500 ευρώ.
Τα πρόστιμα αφορούν σε παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λπ.
Μάλιστα οι παραβάσεις αφορούν και σε κλήσεις από τις εν λόγω εταιρείες σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα έχουν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά έχουν βρεθεί από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους, καθώς και κλήσεις σε τηλέφωνα εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας.
Παράλληλα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συγκροτεί ομάδα εργασίας με σκοπό να προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου (ν. 3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4038/2012). Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.