Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 55% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, φτάνοντας περίπου τις 820.000 μονάδες ή περίπου το 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται, η Κίνα θα παραμείνει σημαντικός παίκτης στους τομείς της καθαρής ενέργειας και της πράσινης τεχνολογίας για το άμεσο μέλλον.
Ένας βασικός μοχλός για την επιτυχία των κινεζικών EV στην Ευρώπη είναι οι γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας, οι οποίες μειώνουν σημαντικά το κόστος κατασκευής. Μόνο το 2023, η κινεζική κυβέρνηση επιδότησε την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της κατά πολλά δισεκατομμύρια γιουάν. Η CATL, για παράδειγμα, που είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς μπαταριών EV παγκοσμίως, έλαβε 2,8 δισεκατομμύρια γιουάν (372 εκατομμύρια ευρώ) σε επιδοτήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Σύμφωνα με την JATO Dynamics, το μέσο ευρωπαϊκό EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ το 2015 και έφθασε τα 56.000 ευρώ το 2022, ενώ στην Κίνα, η μέση τιμή EV μειώθηκε από σχεδόν 67.000 ευρώ το 2015 σε 32.000 ευρώ το 2022.
Ενώ οι τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά χαμηλές, πρέπει πρώτα να πείσουν τους καταναλωτές ότι πρόκειται για ένα καλό προϊόν. Οι μεγάλες εγγυήσεις της μπαταρίας, η δέσμευση για επάρκεια ανταλλακτικών και εγγύηση καλής λειτουργίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τα σημαντικά σημεία με τα οποία οι Κινέζοι θα στηρίζουν τις καμπάνιες τους, προκειμένου να κάμψουν τις αμφιβολίες των Ευρωπαίων καταναλωτών.