Capital Maritime: Συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με την Bahri της Σ. Αραβίας για την πώληση 9 πλοίων VLCC

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024 15:10
Capital Maritime: Συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με την Bahri της Σ. Αραβίας για την πώληση 9 πλοίων VLCC

Συμφωνία ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων έκλεισε ο Ευάγγελος Μαρινάκης με την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας Bahri, για την πώληση εννέα πλοίων VLCC, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η συναλλαγή θα μπορούσε προσωρινά να εκτοξεύσει την Bahri, όπως είναι γνωστή η National Shipping Co. της Σαουδικής Αραβίας, ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης των λεγόμενων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου ή VLCC στον κόσμο.

Η Bahri διαθέτει ήδη 40 τέτοια πλοία και η συμφωνία με την Capital Maritime του Ευάγγελου Μαρινάκη θα την βοηθήσει να "προωθήσει σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της, ενισχύοντας τη θέση της μεταξύ των κορυφαίων ιδιοκτητών VLCC παγκοσμίως", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της η εταιρεία. «Ο κύριος σκοπός αυτής της εξαγοράς είναι να επιτρέψει στην Bahri να εξορθολογίσει τη διαδικασία σταδιακής απόσυρσης παλαιότερων σκαφών», ανέφερε στους επενδυτές. Θα χρησιμοποιήσει τραπεζικό δανεισμό και τα ταμειακά της αποθέματα για να χρηματοδοτήσει τη συμφωνία.

Η Bahri αναμένει ότι τα πλοία - τα οποία θα αποτελούν περισσότερο από το ένα πέμπτο του στόλου της - θα μειώσουν σημαντικά τα λειτουργικά της έξοδα. Είναι πιο ενεργειακά αποδοτικά και διαθέτουν scrubbers που τους επιτρέπουν να καίνε καύσιμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο χωρίς να αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων.

Η Bahri συμφώνησε να καταβάλει στην Capital Maritime 3,75 δισεκατομμύρια ριάλ, ήτοι περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Τα πλοία έχουν μέση ηλικία 5,9 ετών, σχεδόν έξι χρόνια νεότερα από τον υπάρχοντα στόλο της εταιρείας.

Τα πλοία θα παραδοθούν σε πολλές παρτίδες πριν από το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Η Bahri θα καταβάλλει το 10% της συνολικής συναλλαγής κατά την υπογραφή και το υπόλοιπο κατά την παράδοση των πλοίων.

Η πώληση για την ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία ακολουθεί τις παραγγελίες για έξι VLCC διπλού καυσίμου LNG στην Κίνα νωρίτερα φέτος, προς 140 εκατ. δολάρια το καθένα, με παραδόσεις που έχουν οριστεί για το 2026 και το 2027, ενώ θα αφήσει την Capital Maritime με δύο VLCC, εξαιρουμένων εκείνων που βρίσκονται υπό κατασκευή, σύμφωνα με την καταχώρηση του στόλου στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρείας.

Σύμφωνα με το Tradewinds ο Ευάγγελος Μαρινάκης υπήρξε σημαντικός επενδυτής σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, έχοντας ένα πλάνο ναυπήγησης σκαφών που ξεπερνά τα 8 δισ. δολάρια για περίπου 90 πλοία τα τελευταία χρόνια.

Η Capital Maritime & Trading διαθέτει έναν στόλο 11 VLCC που ταξιδεύουν, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 2010 και 2022, ενώ υπάρχουν παραγγελίες για επιπλέον τέσσερα που παραδίδονται το 2027.

 

Videos

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 9
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 9

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 6
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 6

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 4
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 4

    • Watch Video

  • 19th Hydra Meeting 2017 - 2
    • 19th Hydra Meeting 2017 - 2

    • Watch Video

Tα cookies μας βοηθούν να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Ok