Με αυξήσεις τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων που ξεκινούν από 5% και σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν ακόμη και το 10% ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες, πιεζόμενες από τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και από την επαναφορά των τροχαίων ατυχημάτων σε προπανδημικά (ή και ελαφρά υψηλότερα) επίπεδα.
Τα επίπεδα των αυξήσεων διαφοροποιήθηκαν από εταιρεία σε εταιρεία, ανάλογα με το εάν και πόσο είχαν μεταβάλει τα τιμολόγιά τους το περασμένο φθινόπωρο, καθώς και από το πόσο επιθετικά επιθυμεί να συμπεριφερθεί να συμπεριφερθεί κάθε μία από αυτές σε μια προσπάθειά τους να διευρύνουν τα μερίδιά τους στη συγκεκριμένη αγορά.
Η ουσία είναι ότι μετά από μειώσεις τιμολογίων της τάξεως του 50% που είχαν προηγηθεί κατά τα προηγούμενα δώδεκα χρόνια, από τον Σεπτέμβριο του 2022 έως σήμερα έλαβαν χώρα δύο κύματα ανατιμήσεων, λόγω της εκτόξευσης που παρουσίασαν πέρυσι οι συντελεστές ζημιών (loss ratio) των ασφαλιστικών εταιρειών στη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλίστρων, η οποία αντιστοιχεί περίπου στο 35%-40% της συνολικής παραγωγής των γενικών κλάδων.
Ζητούμενα για τον κλάδο παραμένουν η συνεχιζόμενη στροφή πολλών πελατών προς συμβόλαια μικρότερων καλύψεων και χαμηλότερου κόστους, καθώς κι η διόγκωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων, παρά τη συστηματική επιβολή σχετικών προστίμων από την Τροχαία.